Colegiul National Octav Onicescu, Bucuresti, str Trivale 29, sector 4.

-home

 Presto Project

sigur.info-internet mai sigur pentru copii
Strategia Nationala pentru actiune comunitara Imprimare E-mail
Extra
Scris pe 1 februarie 2008

    Prin derularea acestui proiect se doreste integrarea in comunitate a copiilor cu dezabilitati sau defavorizati social, plecandu-se de la premisa ca fiecare copil este unic, valoros si trebuie sprijinit sa isi gaseasca un loc intre ceilalti membri ai societatii. Aceasta abordare este inerenta principiilor Conventiei cu privire la Drepturile Copilului. Fiecarui copil trebuie sa i se acorde sansa de a se dezvolta in stilul si ritmul sau propriu, pentru a se integra in comunitatea din care face parte.

1. Scopul proiectului

     Prin derularea acestui proiect se doreste integrarea in comunitate a copiilor cu dezabilitati sau defavorizati social, plecandu-se de la premisa ca fiecare copil este unic, valoros si trebuie sprijinit sa isi gaseasca un loc intre ceilalti membri ai societatii. Aceasta abordare este inerenta principiilor Conventiei cu privire la Drepturile Copilului. Fiecarui copil trebuie sa i se acorde sansa de a se dezvolta in stilul si ritmul sau propriu, pentru a se integra in comunitatea din care face parte.

 

2. Institutii partenere 

  • Colegiul National "Octav Onicescu"
  • Scoala Speciala nr. 6

    Colegiul National "Octav Onicescu" si Scoala Speciala nr. 6 sunt partenere in proiectul "Strategia Nationala pentru Actiune Comunitara"; primul pas in derularea acestui parteneriat a constat in identificarea nevoilor existente de ambele parti, precum si a resurselor umane, materiale si de timp disponibile pentru realizarea eficienta a activitatilor avute in vedere.

 

3. Echipa Colegiului National "Octav Onicescu":

  • prof. Livia Pavelescu, dir. adj. - coordonator
  • prof. Amalia Cretu, consilier educativ - coordonator
  • Diana Tudose, psiholog scolar
  • prof. Laura Burcus
  • prof. Tatiana Paduraru
  • prof. Stefania Mortici
  • 20 elevi voluntari din clasele a X-a, organizati in sase echipe, fiecare fiind formata pentru realizarea unor activitati specifice impreuna cu elevii scolii speciale.

 

Formarea elevilor a vizat: 

  • comunicarea aspectelor specifice unei interactiuni adecvate cu categorii de elevi cu nevoi speciale, dar cu drepturi egale la integrare in comunitate si dezvoltare personala si educationala;
  • informarea elevilor cu privire la ceea ce se astepta de la ei (atitudini, comportamente, activitati, timp investit);
  • informarea elevilor cu privire la specificul activitatii de voluntariat, la beneficiile dar si responsabilitatile acesteia.

  

Prin implicarea elevilor voluntari in acest proiect s-au avut in vedere urmatoarele obiective:

  • cunoastere de sine si dezvoltare personala;
  • eliminarea prejudecatilor si a ignorantei;
  • responsabilizare prin implicarea in actiuni cu un accentuat caracter umanitar;
  • promovarea si exersarea propriilor cunostinte si talente in diverse tipuri de activitati educationale;
  • constientizarea nevoilor individuale cu care se confrunta alte persoane;
  • construirea si exersarea unor competente sociale si de relationare interpersonala;
  • construirea unei atitudini civice.



4. Beneficiari

    Beneficiarii directi ai acestui proiect sunt elevi ai Scolii Speciale nr. 6, cu dizabilitati intelectuale si asociate (motrice si intelectuale), cu dificultati de invatare si tulburari de comportament, precum si un grup de 15 prescolari inscrisi la gradinita ce functioneaza din acest an scolar in incinta Scolii Speciale nr. 6.

 

5. Activitati principale 

Realizarea unor obiecte de mobilier adaptat nevoilor de amenajare a spatiilor de relaxare din clasele cu elevi cu handicap asociat (intelectual si motor);

Obiective urmarite prin aceasta activitate:

  • construirea si exersarea unor abilitati practice;
  • dezvoltarea motricitatii manuale;
  • integrarea in activitati cu reguli si sarcini precise;
  • implicarea in relatii interpersonale caracterizate prin caldura, intelegere si toleranta;
  • invatare prin imitarea unor modele pozitive de comportament;
  • exersarea abilitatilor de lucru in echipa.


Dans artistic (dansterapie);

Obiective urmarite:

  • constientizare corporala;
  • exersarea motricitatii;
  • relaxare prin muzica si miscare;
  • imbunatatirea coordonarii spatiale.

 
Activitati sportive (alcatuirea unei echipe de fotbal);

Obiective urmarite:

  • construirea si exersarea abilitatilor de cooperare;
  • dezvoltarea motricitatii;
  • invatare prin imitarea unor modele comportamentale pozitive;
  • integrare in grup;
  • implicare in activitati structurale, cu reguli precise;
  • creearea de relatii interpersonale semnificative.



Alcatuirea unei mini-trupe de teatru (dramaterapie);

Obiective urmarite:

  • stimularea creativitatii si spontaneitatii;
  • deblocare afectiva si exprimarea emotiilor;
  • experimentarea unor emotii cat mai diverse;
  • invatarea unor noi tehnici de relationare interpersonala;
  • contact cu modele comportamentale alternative;
  • exersarea empatiei.



Confectionarea de obiecte decorative si felicitari pentru Craciun;

Obiective urmarite:

  • stimularea creativitatii;
  • familiarizarea cu seminificatia profunda a Sarbatorii Craciunului;
  • relationare interpersonala intr-un mediu relaxat si afectuos;
  • dezvoltarea unor abilitati practice;
  • realizarea unei expozitii cu produsele elevilor.

 

Activitati ludice cu prescolari;

Obiective urmarite: 

  • socializarea si experimentarea prin joc a unor roluri cat mai diverse;
  • dezvoltarea orientarii in spatiu.



Lectura basme (prescolari).

Obiective urmarite: 

  • stimularea imaginatiei;
  • imbogatirea vocabularului;
  • creearea unor relatii afective.

 

    Toate aceste activitati sunt realizate in regim saptamanal (miercuri dupa-amiaza), in timpul liber al liceenilor voluntari si pe intervalul de timp destinat activitatilor educativ-recreative din Scoala Speciala nr. 6. 

    Pentru participarea la aceasta actiune, Colegiul National "Octav Onicescu" a primit diploma de merit la nivel national, iar ca premiu, o camera video. 

 
« Precedent   Urmator »
Revista ONIX